Detector de minciuni
Angajatorii au dreptul de a verifica background-ul viitorului angajat al firmei și de a testa periodic corectitudinea și loialitatea angajațiilor la locul de muncă prin testul cu detectorul de minciuni.
Testarea cu detectorul de minciuni trebuie să fie un proces constant în cadrul companiilor în vederea evaluării periodice a corectitudinii angajațiilor la locul de muncă. Este bine ca angajatorul să aibă o imagine completă a comportamentului angajatului la locul de muncă. Prin verificarea periodică a angajațiilor cu testul poligraf vorbim despre o monitorizare, supravegherea atentă a activitațiilor întreprinse de angajați la locul de muncă, într-un interval de timp, de exemplu din momentul angajării până în prezent sau de la ultima examinare până în prezent.
Examinările poligraf ajută la protejarea companiei de furturi și de sustrageri a informațiilor confidențiale. Un alt motiv în favoarea testării periodice a angajațiilor cu detectorul de minciuni este că ajută la respectarea reglementărilor companiei și la eliberarea locului de muncă de orice tip de agresiune, la depistarea persoanelor care fac parte din cercul de suspecți, care sunt bănuite a fi implicate în acțiuni ilegale ce prejudiciază bunul mers al companiei și totodată la identificarea persoanelor implicate în prejudicierea companiei asigurând dovezi în cazul proceselor.
În aceste condiții, managerii trebuie să aibă în vedere examinarea periodică a corectitudinii angajațiilor la locul de muncă. Se pot evita problemele dacă se inițiază acest procedeu de verificare, începând cu etapa de recrutarea a viitorului angajat, astfel prin testul cu detectorul de minciuni se acumulează informații concrete cu privire la comportamentul viitorului angajat la locurile anterioare de muncă și totodată examinarea periodică v-a avea rolul de a verifica corectitudinea angajatului la locul de muncă. În etapa de recrutare este necesar și un acord scris al viitorului
angajat cu privire la examinarea prin tehnica poligraf în vederea verificării corectitudinii declarațiilor, dacă se produce în companie un prejudiciu material sau moral.
Ce impact are testul cu detectorul de minciuni în compania ta?
1.Vei identifica și colecta periodic informații relevante despre comportamentul angajațiilor la locul de muncă. Este important să ai o imagine completă a activitățiilor intreprinse de angajați la locul de muncă;
2.Vei prevenii și identifica scurgerile de informații confidențiale ale companiei;
3.Vei institui un mod de prevenție a furturilor pe viitor. Testul cu detectorul de minciuni ajută la
protejarea companiei de înselăciune sau furt;
4. Dovedești angajaților că îți pasă cu adevărat de ei. Astfel crește corectitudinea față de angajator,
angajații corecți vor rămâne productivi și mulțumiți deoarece ai ales să investighezi și să depistezi cine este implicat in prejudicierea companiei. În aceste condiții, angajații sinceri și neimplicați în fapta investigată vor colabora deschis pentru rezolvarea problemelor și depistarea persoanei implicate în prejudiciu. Dacă îți exprimi încrederea în potențialul lor, aceștia vor fi în mod instinctiv motivați să te uimească prin ceea ce pot face.
5.Vei asigura angajaților un mediu dominat de încredere și corectitudine, unde se vor simți respectați și vor avea o viață echilibrată la locul de muncă. Prin testul cu detectorul de minciuni se crează premisele formării unui climat de încredere și a unor colective de muncă unite și eficiente.
6.Vei angaja cea mai potrivită persoană pentru locul de muncă respectiv;
7.Vei furniza o cultură cu valori înalte și un sistem care să susțină angajații în companie. Astfel vei avea siguranța că angajații tăi sunt fericiți și productivi și se ocupă cu deschidere de clienți. Clienții multumiți vor recompensa compania ta prin devotament, care se traduce în venituri și profituri mai mari.
Multe companii au dezvoltat, în acest sens, un sistem de securizare a imaginii brandului prin supunerea angajațiilor la testul cu detectorul de minciuni evaluând comportamentul simulat/nesimulat al acestora. Prin efectuarea testelor cu detectorul de minciuni angajații înțeleg că există la îndemâna conducerii un mijloc prin care în orice moment pot fi identificate eventuale prejudicii, astfel metoda în sine se constituie și ca un puternic factor preventiv.
Examinările poligraf asigură reducerea costurilor, atenuarea riscurilor de fraudă, creșterea
productivității și realizarea unui management corect și eficient care conduce implicit la întărirea legăturilor între angajator și angajat.